Životní pojištění: Jak předejít problémům s plněním?
pátek 1. listopadu 2024
V diskuzích na internetu často slýcháme o zlých pojišťovnách, které lidem nechtějí uhradit peníze z jejich životního pojištění. O důvodech tito lidé obvykle mlčí, častou příčinou je bohužel neodbornost jejich poradců. Pojďme se podívat, jaké jsou nejčastější situace, které pojišťovnám znemožňují vyplatit pojistné plnění.
Jak to s těmi zlými pojišťovnami tedy je
Stejně tak jako jezdíme s autem na pravidelný servis, podobnou péči si zaslouží také naše pojištění. Stará se totiž o naše finanční zabezpečení v případech, kdy nemůžeme kvůli úrazu, nebo nemoci chodit do zaměstnání, a nemáme tak příjem, na který jsme zvyklí. Dejte si pozor na následující situace, které mohou mít za následek to, že v okamžiku, kdy se budete chtít na svoji pojišťovnu obrátit, ta vás bude muset odmítnout.
Ve smlouvě jste uvedli nesprávné údaje o zdravotním stavu. Před uzavřením smlouvy vyplňujete zdravotní dotazník, na základě kterého pojišťovna vyhodnotí, na jaká rizika vás pojistí a na jaká ne. Pokud jste v minulosti prodělali vážnou nemoc, nebo úraz, pojišťovna o tom musí vědět. Ještě před uzavřením smlouvy si v některých případech pojišťovna vyžádá také příslušnou zdravotní dokumentaci. Je úkolem vašeho finančního poradce, aby zkontroloval, že všechny informace jsou kompletní a úplné. Za odmítnutím nebo snížením pojistného plnění může stát jeho chyba a neodbornost.
Dané riziko nemáte pojištěné. Ve smlouvě pojišťovna občas uvádí také výluky, proti kterým nejste pojištění. Je proto dobré jim věnovat pozornost a pečlivě si je projít, abyste o nich věděli. Také se může stát, že jste kvůli nemoci invalidní, ale ve smlouvě jste měli kryté riziko invalidity jenom následkem úrazu, a ne nemoci.
Úraz se stal pod vlivem alkoholu, nebo trestnou činností. U tohoto bodu se nemusím víc rozepisovat, každá pojišťovna má totiž pravidla nastavená jinak a je nutné se na ně se svým poradcem zaměřit. Obecně však pojišťovny nemají problém s vyplacením pojistného plnění u promile pod 0,8.
Neuplynula čekací doba. Pojišťovny si stanovují od podpisu smlouvy lhůtu, která je obvykle 2 měsíce od počátku smlouvy, než získáte nárok na finanční plnění. Před podpisem smlouvy tento bod určitě se svým poradcem proberte, abyste o něm věděli.
Jednou za čas si se svým poradcem projděte smlouvu, jestli jsou všechny údaje stále aktuální. Smlouva musí zohledňovat vaši aktuální životní situaci, která se časem mění. Z toho důvodu je důležité aktualizovat také vaši pojistku. Mohli jste se přestěhovat, začít se věnovat novým sportům, nebo jste změnili práci. Toto všechno jsou pro pojišťovny důležité údaje, které by v pojistce měly být aktuální. Pokud spolupracujete s finančním poradcem, který je odborníkem, určitě vás bude jednou za čas sám kontaktovat a ptát se, jestli se u vás něco nezměnilo.
Závěr
Někteří lidé mohou mít pocit, že pojišťovny nechtějí poskytovat finanční plnění. Pravda je však taková, že každá pojišťovna je vázaná smlouvou, kterou uzavřela se svým klientem. Je proto klíčové, aby smlouva byla podepsaná bez chyb, se správnými a kompletními údaji. Jako odborník vím, že smlouvy bývají definované složitě a klient nemusí dohlédnout všechny souvislosti, které z ní plynou. Je proto nesmírně důležité vybrat si k sobě takového finančního specialistu, kterému můžete skutečně důvěřovat. Měl by vám umět dopodrobna vysvětlit všechny možné scénáře, které pro vás ze smlouvy vyplývají. V tomto článku jsem proto chtěla upozornit na časté a zbytečné chyby, kvůli kterým můžete přijít o spoustu peněz. Pokud o životním pojištění také uvažujete, nebo chcete zkontrolovat svou stávající pojistku, obraťte se na mě, ráda vám pomůžu.
Benefit investment a.s.